- 4148
Газонаповнювальні станції (ГНС) - складні технічні комплекси, вироблені згідно з суворими нормативами безпеки. Сучасні ДПС відрізняються високим рівнем автоматизації, що дозволяють механізувати більшу частину ключових операцій.
1. Газонаповнювальна станція зрідженого газу вважається базою прийому і зберігання зріджених вуглеводневих газів. Паливо надходить на станцію жд, водним або автотранспортом, також по газопроводах з підприємств, де створюють ці гази. У більшості випадків прийом ЗВГ здійснюється з прив'язкою до жд магістралях, щоб досягти бажаного результату обладнується двоколійний тупик з естакадою, на якій монтуються зливні пристрої. Далі зріджений газ транспортується в резервуари зберігання, обсяг яких регламентується як нормативними документами, так і розмірами реалізації продукту.
2. Відпустку продукту остаточному покупцеві. Це може бути заповнення величезних партій побутових газових балонів або заправка автоцистерн-газовозів. цистерн-газовозів.
- прийом зрідженого газу від постачальника;
- злив зрідженого газу в особисті сховища;
- зберігання зріджених газів в надземних, підземних або ізотермічних резервуарах, в балонах і підземних порожнинах (соляних і ін.);
- злив невипарних залишків з балонів і зріджених газів з балонів, що мають деякі несправності;
- розлив зріджених газів в балони, пересувні резервуари, автоцистерни, бочки;
- прийом порожніх і видача наповнених балонів;
- прийом порожніх і видача заповнених балонів;
- перевезення зрідженого газу по внутрішній мережі трубопроводів і в балонах;
- ремонт балонів і їх огляд;
- технологічне обслуговування та ремонт обладнання на станції.
- заправка машин, що працюють на зрідженому газі, автозаправними колонками;
- регазифікація зріджених газів;
- вироблення пропано-повітряних сумішей за технологією «Propane Air»;
- видача парової фази в міські системи розподілу газу.
- ділянку прийому із зливними пристроями (зливна естакада при доставці скрапленого газу залізницею);
- база зберігання зріджених газів;
- насосно-компресорне відділення або інші установки, службовці для переміщення ділянку виробничих приміщень (зливний і наповнювальні відділення; зможе також входити ділянки випарників і / або змішувачів);
- склад запасу порожніх і заправлених балонів;
- колонки наповнення автоцистерн.
- гараж з відкритою стоянкою машин;
- склад ПММ;
- газозаправні колонки;
- допоміжні і службові приміщення з майстернями з ремонту обладнання, балонів та їх огляду;
- напірна вежа і резервуар для протипожежного запасу води;
- споруди водопостачання і каналізації.
По периметру станція захищається не наскрізною залізобетонним парканом заввишки 2,4 м, а виробнича зона від допоміжної - легкої огорожею висотою 1,2 м. Крім того допускається влаштування огорожі з насаджень чагарнику. Під'їзди та підходи до споруд асфальтуються, а інші ділянки озеленюються.
ДПС розміщуються в основному поза житлових територій населених пунктів. У разі, якщо цього уникнути неможливо, перевага віддається малонаселених районів з урахуванням напрямку вітрів.
ДПС повинна мати пряме з'єднання з основними шляхами транспортування балонів.
Одна з тенденцій побудови передових ДПС - модульний принцип, згідно з яким весь комплекс складається з окремих що ж стосується автономних вузлів, легко замінних або модернізованих в залежності від зміни виробничих завдань.
- ділянку наповнення балонів в різних виконаннях;
- вузол транспортування балонів;
- ділянку контролю;
- склад зберігання;
- насосно-компресорний ділянку, що забезпечує транспорт газу всередині ДПС.
Залежно від технологічної прив'язки до терміналів прийому ЗВГ або АГЗС склад обладнання ДПС має можливість змінюватися.
Чергова специфіка прогресивних ДПС - використання комп'ютеризованих систем обліку руху продукту, що стало можливим завдяки використанню масових витратомірів і переходу на облік маси: зараз за основу береться не обсяг скрапленого газу, сильно залежить від маси параметрів (температури, щільності і складу суміші і так далі), а маса газу, параметр найбільш постійний.
- Пункт прийому зрідженого газу - жд гілка, оснащена естакадою для технологічного обладнання зливу газу з ж / д вагонів;
- Компресорний ділянку - призначений для обробки ж / д цистерн. Гарантує диференціальне тиск між ємностями і, таким чином, рух рідкої фази ЗВГ. Дає гарантію швидку розкачку цистерн від залишкового тиску надалі зливу;
- Стаціонарні ємності бази зберігання - наземні (в т.ч. і обваловані) судини високого тиску. Обладнані всією необхідною контрольно-вимірювач-ний апаратурою. Гарантують зберігання прийнятого кількості газу. Забезпечують запас продукту бази зберігання для безперебійної роботи терміналу протягом даного часу;
- Насосний ділянку - призначений для швидкого і безперебійного постачання зрідженим газом технологічних ділянок термінала;
- Контрольно-рахункові установки - об'ємні і масові витратоміри різної конфігурації для обліку пересування продукту як всередині терміналу, так і при комерційних продажах;
- Пункти заправки автоцистерн - місця для заправки авто цистерн забезпечують точну і швидку заправку продукту в автоцистерни для подальшого його розподілу покупцям;
- Ділянка заправки побутових балонів - прогресивний комплекс для розливу скрапленого газу в побутові газові балони.
- Система моніторингу та дистанційного керування комплексом.
- Вагові для залізничного та автомобільного транспорту.