- 214
Оцінили газ також і трейдери, оскільки нерегульована ціна на нього дозволила продовжувати працювати та отримувати бодай якісь кошти, не закриваючи заправку повністю.
Чому сталося так, що на АЗС немає бензину, а газ є? Адже саме цей сегмент ринку завжди був найбільш залежним від постачання з РФ, Білорусі та Казахстану (за даними 2021 року – на 73%). Але якщо розглядати постачання по місяцях, то вони суттєво різняться. Наприклад, у літні місяці було вигідно транспортувати газ із країн ЄС: Угорщини, Польщі, Литви та інших. В результаті більшістю українських трейдерів було налагоджено нові шляхи постачання із заходу, сформовано бази контактів. Вивчивши логістичні особливості, довелося також привести у відповідність до вимог Євросоюзу бензовози. Мобільні та маневрені авто швидко наповнили сховища.
З поставками бензину та дизпалива ситуація виглядала дещо іншою. З початком війни у трейдерів не було такого досвіду постачання і виникло безліч складнощів, нюансів та обмежень.
Найімовірніше, навіть після нормалізації ситуації з ринком бензину та дизпалива, попит на скраплений газ не впаде, а сфера встановлення газобалонного обладнання виживе та існуватиме і надалі. Це обумовлено як мінімум двома причинами, які ми бачимо вже зараз:
1) власна енергетична безпека,
2) значна економія (30 грн. за газ проти 37 грн. за бензинове паливо).
Постачання палива незабаром має налагодитися, потрібно лише трохи почекати. Не варто сіяти паніку та заправляти каністри. Економна витрата палива, без зайвих, випадкових поїздок – це один із елементів нашої перемоги!